En Myra är bättre än fyra Elefanter

Adrian & Partners har varit en av få medelstora revisionsbyråer som valt att gå sin egen väg och stå utanför de stora elefanterna. Nationellt har vi i närmare 30 år alltid varit starkt engagerade i branschföreningen FAR genom medverkan i lokalavdelningar, huvudstyrelse, kommittéer m m.

Adrian & Partners har också engagerat sig i internationella småföretagarfrågor samt internationell revisions- och redovisningsutveckling, genom bl a representation i IFACs SMP-grupp. Genom det internationella arbetet har vi skapat ett brett internationellt nätverk, utan att vara bundna vid något enskild internationell revisionsfirma.

Vårt nätverk såväl nationellt som internationellt ger oss möjlighet att alltid välja den lösning och samarbetspartner som passar bäst. Eftersom vi inte tvingas använda en viss byrås konsulter, är vi mer flexibla och ger er de samarbeten som passar bäst.

Under 2001 – 2019 utvecklades Adrian & Partners från ca 15 medarbetare till det dubbla. Vi blev utsedda till branschens mest lönsamma byrå och branschtidningen Balans gjorde flera reportage om byrån under åren 2012-2019. I januari 2020 överlät vi revisionsbyråverksamheten för att istället fokusera på rådgivning.

Vi tror att värdegrunder som kvalitet, utveckling och kompetens är självklara inom vår bransch och är en förutsättning för att vi alls skall klara av att utföra vårt arbete enligt de krav som ställs i lag och i etiska regler. Våra värdegrunder är:

  • Kreativitet – skapa lösningar, se möjligheter
  • Flexibilitet – vakna för snabba förändringar
  • Samarbete – vi jobbar tillsammans med kunden, varandra och våra leverantörer
  • Passion – vi tycker det vi gör är roligt och värdesätter att ha roligt på jobbet och tillsammans
  • Noggrannhet – vi slarvar inte, rätt snyggt och i tid borde vara en självklarhet, men är det inte alltid

Vad står vi för

Adrian & Partners värnar om utveckling av ett stabilt, långsiktigt och etiskt företagsklimat såväl nationellt som utomlands. Vårt arbete tillsammans med våra kunder syftar till att verka för lösningar som våra kunder skall kunna vara stolta över även om de skulle synas i sömmarna.

I vårt rådgivningsarbete skall vi alltid kunna svara ja på.

  • Är det lagligt?
  • Känns det rätt?
  • Vill vi se det på första sidan i tidningen?

 

 
 

Något som också gjort oss kända i branschen har varit våra julkort.

Sedan 1990 har byrån gjort egna julkort. Temat har varierat över åren i såväl tid som rum, men gemensamt för alla korten har varit syftet att sprida julstämning hos våra kunder, leverantörer och samarbetspartners. Julkortsfotograferingen har blivit en årligt återkommande och mycket uppskattad tradition hos byråns medarbetare. Med julkorten vill vi utöver julhälsningen också visa byråns kreativa förmåga, uthållighet och laganda. (se alla julkorten). (1990 års julkort nådde inte sådan kreativ nivå att vi har tagit med det. Nyfiken? Kika på det här)